Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2008 13:27 - PR - кризисен мениджмънт - учебен пример
Автор: krokslin Категория: Бизнес   
Прочетен: 2268 Коментари: 0 Гласове:
0



Кризисният мениджмънт е свързан с излизането от неудобна ситуация, която е била предизвикана от самата компания или поради форсмажорни причини. В случаят, който съм подготвил, ще видим как е действала една сравнително голяма американска компания, на фона на създалата се доста сериозна обстановка около нейното развитие, след което ще направим кратки изводи.

image

През 1996 година властите на щата Вашингтон, информират компанията “Odwalla”, за това, че е открита връзка, между нещастен случай, който се случва по-рано и пресните ябълкови сокове, които компанията произвежда.

След този нещастен случай:

- загива едно дете, а 60 души от западните щати и Канада се почувстват зле;

- продажбите на компанията падат с 90%, а цената на акциите на компанията се понижава с 34%;

- клиентите завеждат повече от 20 съдебни иска срещу компанията, която на ръба на фалита.

Какво прави компанията:

- действа незабавно;

- след потвърждаването на връзката между случая и компанията, Изпълнителният директор на Odwalla, разпорежда издърпването от пазара на всички продукти съдържащи ябълков или морков сок;

- цялото издърпване от пазара на продуктите е осъществено за 48 часа и струва на компанията 6.5 милиона долара;

- поема отговорност - на всички интервюта, изпълнителният директор, изказва съжаление за случилото се и казва, че компанията ще поеме лечението на всички засегнати от инцидента;

- вътрешни връзки - прави се целодневна конферентна среща на компанията, в която служителите могат да задават всякакви въпроси и да търсят информация;

- за 24 часа компанията, разполага с информативен сайт свързан с трагедията, който получава 20 000 посещения за 48 часа;

- компанията не отказва интервю или въпроси и пренасочва и към информативният сайт;

- Odwalla действа незабавно, като дава информация, която е пълна и навременна;

- преборване с проблема - компанията спира производството на непастьоризирани сокове и започва да произвежда само пастьоризирани;

- само за няколко месеца, експертите признават, че компанията има най-строгият контрол над своето производство сред производителите на сокове, което гарантира, че трагедията не може да се повтори;

- през Декември 1996 година, компанията пуска отново ябълковият сок на пазара;

Резултат:

- Odwalla се съвзема “мигновенно”;

- постига доверие в своите продукти отново с упорит труд през последните години;

- продажбите се покачват отново изключително бързо;

- компанията обаче понася и големи загуби, осъдена е да изплати 1,5 милиона долара за причинените щети;

Изводи:

- адекватно и навременно действие;

- присъствие в медиите, показващо загриженост и съпричастност;

- оказване на засилен контрол върху качеството;

- издърпване на проблемният продукт от търговската мрежа, независимо от цената;

- поемане на отговорност;



Тагове:   Мениджмънт,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: krokslin
Категория: Бизнес
Прочетен: 134279
Постинги: 40
Коментари: 110
Гласове: 187
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031