През 1996 година властите на щата Вашингтон, информират компанията “Odwalla”, за това, че е открита връзка, между нещастен случай, който се случва по-рано и пресните ябълкови сокове, които компанията произвежда.
След този нещастен случай:
- загива едно дете, а 60 души от западните щати и Канада се почувстват зле;
- продажбите на компанията падат с 90%, а цената на акциите на компанията се понижава с 34%;
- клиентите завеждат повече от 20 съдебни иска срещу компанията, която на ръба на фалита.
Какво прави компанията:
- действа незабавно;
- след потвърждаването на връзката между случая и компанията, Изпълнителният директор на Odwalla, разпорежда издърпването от пазара на всички продукти съдържащи ябълков или морков сок;
- цялото издърпване от пазара на продуктите е осъществено за 48 часа и струва на компанията 6.5 милиона долара;
- поема отговорност - на всички интервюта, изпълнителният директор, изказва съжаление за случилото се и казва, че компанията ще поеме лечението на всички засегнати от инцидента;
- вътрешни връзки - прави се целодневна конферентна среща на компанията, в която служителите могат да задават всякакви въпроси и да търсят информация;
- за 24 часа компанията, разполага с информативен сайт свързан с трагедията, който получава 20 000 посещения за 48 часа;
- компанията не отказва интервю или въпроси и пренасочва и към информативният сайт;
- Odwalla действа незабавно, като дава информация, която е пълна и навременна;
- преборване с проблема - компанията спира производството на непастьоризирани сокове и започва да произвежда само пастьоризирани;
- само за няколко месеца, експертите признават, че компанията има най-строгият контрол над своето производство сред производителите на сокове, което гарантира, че трагедията не може да се повтори;
- през Декември 1996 година, компанията пуска отново ябълковият сок на пазара;
Резултат:
- Odwalla се съвзема “мигновенно”;
- постига доверие в своите продукти отново с упорит труд през последните години;
- продажбите се покачват отново изключително бързо;
- компанията обаче понася и големи загуби, осъдена е да изплати 1,5 милиона долара за причинените щети;
Изводи:
- адекватно и навременно действие;
- присъствие в медиите, показващо загриженост и съпричастност;
- оказване на засилен контрол върху качеството;
- издърпване на проблемният продукт от търговската мрежа, независимо от цената;
- поемане на отговорност;
Какво го мислиш толкова мамка му! ДЕЙСТВ...
Пуснаха магистратура "Мениджмънт на...