Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2008 13:13 - 10-те навика на най-НЕуспешните собственици и мениджъри
Автор: krokslin Категория: Бизнес   
Прочетен: 2484 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 12.06.2008 14:29


Наскоро прочетох една статия на Лорейн Пирихи, австралийска специалистка по теории за водещ бизнес, която ме вдъхнови да се включа и аз и да напиша нещо по темата. Тя казва за собствениците на малък бизнес:

Тези хора са вплетени във всеки аспект на техния бизнес, те отговарят за счетоводство, маркетинг, продажби, човешки ресурси, като в същото време са дори и чистачи на собствения си офис. Колкото е по-малък техният бизнес, за тях е толкова по-трудно. Те толкова по-трудно харчат и пари за конкретни цели. Не могат да разберат, че разумно похарчените пари сега, могат да донесат много ползи в бъдеще. Те ще могат да станат доста по-продуктивни и печеливши. Но за да се изгради правилна бизнес мисъл е нужно време и опит.

Това определено е така, обикновено тези хора, забравят дори и датите на рожденните дни на своите роднини, защото са сериозно ангажирани в не чак толкова доходоносни дейности. Но нека да погледнем и другата страна на монетата.

image

Мениджърите на по-големи фирми и компании, всъщност също страдат от страховете и неудобствата на техните “по-малки” колеги. Това е така, защото какъвто и бизнес да управляват, било то печеливш или губещ, то резултатите винаги са свързани лично с човека управляващ компанията. Тези резултати се проявяват обикновено финансово.

Изхождайки от тезата за двата вида управляващи, можем да изведем и десетте вредни навика на най-НЕуспешните собственици и мениджъри:

1. Сами НЕ правят това, което проповядват на своите подчинени. Например: “Изискването е да не се закъснява за работа. Трябва да се идва с 5 минути преди началото на работното време, за да могат служителите да се подготвят за работния процес. Управителят обаче винаги закъснява.”

2. НЕ инвестират в себе си и служителите си. Колкото по-малко инвестират в знания и опит, толкова по-скъпи и по-трудоемки стават операциите, които извършват. Това е чудесен начин да получите, демотивиран и неспособен екип.

3. НЕ планират нищо. Действат реактивно, в момента на възникване на проблема или задачата. Не си правят списък със задачите за деня, а действат на “спомен”. Това гарантира и липсата на време.

4. НЕ се ограничават. Хапват каквото си искат и по което си време желаят, без да спортуват. Това гарантира, че ще са по-изморени и ще изглеждат ужасно. Също така доста често е възможно и да не са в кондиция за работа изобщо.

5. Стоенете прекалено много време на работното място. Отиване рано и оставане до късно. Поражда умора и липса на креативност. От друга страна е почти сигурно, че ще имат незадоволителни социални връзки, като дори при срещи с приятели, те няма да имат за какво друго да говорят освен за работа.

6. НЕ гонят потока от клиенти. Игнорират ги докато, клиентите сами не се опитат да се свържат с тях. Не спазват обещанията си и почти никога не връщат обратно обещано телефонно обаждане. Това правило не важи за мултимилионерите и милиардерите, те могат да правят каквото си поискат image

7. НЕ вземат решения. Отлагат на всяка цена. Избягват да вземат решения и отлагат тяхното вземане колкото е възможно повече. Това разочарова техните колеги и ги кара да запазят верните и правилни идеи за себе си, тъй като знаят, че действия от страна на мениджъра скоро или изобщо няма да бъдат предприети.

Искам да отбележа, че тази седма точка е изключително вярна за повечето управители и собственици на малки и средни фирми в България, че даже и за някои от големите.

8. НЕ се интересуват от гледната точка на техните подчинени и рядко се допитват до тяхното мнение. Няма чести оперативки, за да се види прогреса по действащите в момента задачи. Тези управители чрез подобен вид държание губят ценното време на компаниите, в които работят. Ако се свикват някакви събрания, то е само когато положението е кризисно.

Никога не се допитват до своите клиенти, какво мислят за техните продукти или услуги. Ако не знаят истината, то тогава няма да има нужда и да се променят.

9. Казват “ДА” по цял ден. Позволяват да бъдат безпокоени от познати и непознати оп цял ден, което им гарантира, че няма да свършат, кой знае колко работа. Но в повече случаи това няма значение за тях.

10. Избягват делегирането на права на всяка цена. В крайна сметка никой не е по-добър от тях и те са единствените хора, които могат да вземат “правилните” решения. Делегирането на права или разрешението за вземане на решения от техните подчинени може да им донесе големи разходи, ако си нямат взаимно доверие и не работят за едно и също благо.

Бонуси

11.Забавят обещания. Също доста често явление е и забравянето от страна на мениджъра или работодателя. Примерно, когато обещават определено възнаграждение или неговата корекция след време, обикновено се оказва, че те са забравили напълно за договореностите.

Ако сте открили някъде съвпадения с Ваши навици, по-добре се замислете какво можете да коригирате, за да промените ситуацията, тъй като, честно казано тя не е съвсем блестяща. Компанията Ви най-вероятно се намира в рецесия. Ако пък виждате тези черти в своите началници и шефове, по-добре им помогнете да осъзнаят грешките си навреме. Единият начин е да им предоставите възможност да прочетат тази статия image




Гласувай:
0



1. kleopatrasv - Оригинален постинг ! !
12.06.2008 13:20
11.Забавят обещания !
12.Чуждо мнение и съвет не признават !

Поздрави !
цитирай
2. krokslin - Благодаря
12.06.2008 13:21
Добри добавки :) Благодаря ти!
цитирай
3. kleopatrasv - Смел си !
12.06.2008 13:58
И ...
13.Не обичат да се разплащат навреме !Така се трупат пари !
14.В домашна обстановка са пълни "сноби "
цитирай
4. krokslin - Не съм сигурен
12.06.2008 14:30
Да ти кажа за тези двете не съм напълно сигурен :)
цитирай
5. kleopatrasv - Това са характерни черти ,но не се отнасят за всички !
12.06.2008 22:00
15.Дребни пари, рядко носят в себе си !
16.Ресто на публично място не прибират !
цитирай
6. krokslin - Хаха
13.06.2008 09:10
:) То последното се отнася за много хора, не е само за "баш май... ъ-ъ-ъ управителите" :)
цитирай
7. kleopatrasv - Дали ?
13.06.2008 14:44
17.Доста са суетни , особено на фризьор !
18.Чуждото им е много сладко , но за своето - много ги боли !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krokslin
Категория: Бизнес
Прочетен: 135254
Постинги: 40
Коментари: 110
Гласове: 187
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930